Goed nieuws! 5 tips om af te vallen tijdens het slapen!

1. Ga op een vast tijdstip slapen

Dé belangrijkste tip? Zorg in de eerste plaats dat je voldoende slaapt. Oké, je weet dat je genoeg moet slapen, maar je drukke schema en een nieuwe serie gooien weleens roet in het eten. Leg jezelf daarom een vast uur op waarop je gaat slapen. Zorg dat je 7 tot 8 uur slaapt. Amerikaanse onderzoekers ontdekt dat mensen die uitgerust waren 5% meer calorieën verbranden in rusttoestand dan mensen die moe zijn. Bovendien blijk dat te weinig slaap een belangrijke oorzaak kan zijn voor obesitas. Vanaf nu op een vast uur je bed in dus.

2. Zorg dat het donker is op je slaapkamer

Zorg voor stevige gordijnen die geen licht binnenlaten. Zet tv en klokken die licht geven uit en draag desnoods een oogmasker. Als het pikdonker is in je slaapkamer, produceert je lichaam het hormoonmelatonine, dat zorgt niet alleen dat je slaperig wordt, maar kan ook helpen om meer vetten te verbranden.

3. Zet alle electronica uit

Smartphones en tablets schijnen blauw licht, en dat brengt de regeling van de hormoonproductie melatonine in de war. Dat betekent dat je minder goed slaapt én dat je metabolisme minder goed werkt. En een minder goed metabolisme betekent minder afvallen. Zet dus al die elektronica een half uurtje voor je gaat slapen uit.

Lees de laatste 2 tips om af te vallen tijdens je slaap op de volgende pagina!